Close

Kako plesanje pomaže? (2)

“Najveće emocionalne povrede nastale su u odnosu s drugim ljudskim bićem i zato je odnos jedino mjesto gdje ih možemo zacijeliti.”

“… ovo je toliko neizmjerno bitno! Ljudi koji su povrijeđeni često se zatvaraju i odvajaju od drugih govoreći da im nitko ne treba… baš tada baš takvi ljudi najviše trebaju kontakt!” – reagirala je jedna čitateljica, a ja se želim osvrnuti na to.

Primijetila sam da kad od članova grupe zatražim da nađu način da uspostave kontakt s partnerom/icom u vježbi, najčešće se zbune. Razumljivo, ako znamo da nas većinu života uče kako izbjeći kontakt, sa sobom i drugima. Kontakt ne možemo napraviti. Možemo samo biti otvoreni za kontakt. Terapija pokretom i plesom nas na suptilan način podučava kako da budemo prisutni u tijelu, što je preduvjet za kvalitetni neverbalni kontakt, na razini tijela ili verbalni, u grupnom procesu.

Možda se pitate kako se otvoriti za kontakt ako nikad prije nismo imali to iskustvo? Kako biti u kvalitetnom odnosu ako ga sami nikad prije nismo doživjeli? Teško. U odrasloj dobi ponavljamo obrasce u odnosima koje smo imali kao djeca sa svojim roditeljima. Nadamo se da će ovaj put biti drugačije. Ali najčešće nije. Ne može bit, jer smo najvjerojatnije izabrali za partnera osobu koja ima karakteristike naših roditelja. Povijest se ponavlja. Zbog toga se “zatvaramo i odvajamo od drugih govoreći da nam nitko ne treba”. Ali ne mora tako biti.

Možda ste se prepoznali u ovim rečenicama i još uvijek se pitate pitanje s početka prvog teksta: Da li je ovo za mene?  Pokušat ću bit još jasnija.

Terapija pokretom i plesom je za vas, ako:

  • osjećate da se teško nosite s emocijama, konfliktima ili ste u stresu
  • želite bolje razumjeti sebe i unaprijediti komunikacijske vještine
  • imate preplavljujuća iskustva ili osjećaje koje teško izražavate  riječima
  • vaši su problemi poprimili tjelesnu formu: imate iskrivljenu ili lošu sliku tijela, patite od akutne ili kronične bolesti, imate prekomjernu težinu, osjećate tenziju, blokadu i bol prilikom kretanja
  • osjećate tjeskobu zbog fizičkog kontakta
  • doživjeli ste traumu u prošlosti zbog koje osjećate sram, krivnju i ranjivost
  • usred ste krizne situacije zbog gubitka bliske osobe, posla, preseljenja ili druge promjene
  • duže vremena ste zaglavljeni u problemima i osjećate da “stvari nisu dobre”, posebno u odnosima i obitelji

Očekivane dobrobiti od Terapije pokretom i plesom su:

  • povećanje samosvijesti, samopoštovanja, samostalnosti i autonomije
  • osjećaj povezanosti misli, emocija i akcije
  • usvajanje funkcionalnijih ponašanja
  • bolje izražavanje i nošenje s preplavljujućim osjećajima i mislima
  • poboljšanje komunikacijskih i socijalnih vještina
  • kontakt s unutrašnjim izvorom kreativnosti
  • mogućnost testiranja svojeg utjecaja na druge
  • mogućnost usporedbe unutrašnjeg realiteta s vanjskim
  • fizičke, emocionalne i kognitivne promjene
  • stjecanje povjerenja u sebe i druge

Do plesanja, stopalima po podu ili prstima po tastaturi, ponekad je tako svejedno. Samo nek svira dobra glazba!

 

 

8. prosinca 2011.

 

Komentiraj na Facebooku